Thursday 11 August 2011

I have got one call again...


Tetiba tengah sedap tido.. bulan2 puasa ni... alunan lagu Mariah Carey bermain di telinga ni... sedar x sedar.. lagu apa la bunyi ni.. tetiba baru tersedar.. opss phone berbunyi... tp siapa pula la yang call ni... xkenal la pula no, mcm no office atau rumah... dengan tengah mamai2 ni... pick up saja la.. mana tahu hal penting...

"Asslammualaikum... apa khabar??" selamat berpuasa.....  dlm hati ... amboi siapa pula la ni.... lelaki yang bercakap tapi bercakap ala gaya formal... ermmm

Dengan sopannya aku pun mnjawab "Waalaikumussalam.. Alhamdulillah sihat... selamat berpuasa juga..."
Si lelaki tu pun bercakap... Alhamdulillah... dah bangun tido??... dalam hati cakap lg.. amboi.. macam tahu2 jer aku baru bgn tido...cover2.. hehe..

Aku pun dengan malunya mnjawab lg.... Eh xda la En.... hehehe..

Sebenarnya nak bagitahu ni.. awak ada temuduga nanti pada 15/8 ni... dekat _______, Bawa________... bla,bla,bla.... (mode: malas nak taip coz bnyk sangt dia ckp)


Rupa-rupanya nak cakap pasal temuduga.... Temuduga untuk sebuah jabatan kerajaan... tp aku rasa x pegi kot.. coz aku dh terikat dengan keja kat Penang tu... lgpun gaji kat penang tu lebih bnyk dari yg kerajaan ni.. igt nak cari pengalaman kat company swasta dulu.. then baru apply kerajaan... hari tu sj jer mohon.. x sgka lak dipggil temuduga.... 

Tapi, baik pula En.yg call tu... xtau la pulak nama En tu apa... tp memang baik la... peramah lak tu.. daripada bersembang pasal temuduga terus bersembang pasal raya... nasib la... ramah sngat... siap dia ingatkan aku balik pasal temuduga ni...  Thanks yer En. xtahu nama coz informkan pasal temuduga ni... :-)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...