Friday 12 August 2011

Nenekku sayang....

Tiba2, tringt kat nenek aku yg dh kmbali kat Rahmatullah... syg rindu sgt nenek... tmbhn lak bila bulan puasa, akulah org yg x sbr skali tggu nenek dtg umah tok bila giliran nenek tido umah tok... suka kacau nenek, tlng nenek tumbuk sireh, main tgn nenek yg dah kedut 2, kdg2, aku kna tmpar mnja ngan nenek, coz selalu usik nenek... argh rindunya... klau time nenek nak blik umah dia atau nak g umah tok lang, aku lah org pertama yg berat nak lepaskan nenek, walaupun dh besar, aku bleh lg nangis2... haha.. lawak tul.. padahal umah tok lang atau nenek, dekat je pun, x smpai 10 minit... haha.. aku nangis coz nnti aku xde teman tido, coz aku suka mnja ngan nenek...

Nenek baik sngt, dia x suka tggal n susahkan anak2 dia, so, toklang aku ad watkan dia pondok kecil tuk dia tggal, sblh ngan umah tok lang... kdg2, wk2 cuti, aku msti g umah nenek, tlong nenek sapu sampah umah n tlng masak ckit... nenek suka bela kucing gak.. kdg2 kesian kat nenek, biasala org tua... kucing berak pun x perasan.. kesian kat nenek pondok kecil dia berbau tahi kucing, so aku n adik la yg mncuci kdg2... huhu.. Nenek, syg rindu sgt zaman tu, klau nenek masih ad, kan best... syg blh mnja ngan nenek lagi...

Nenek aku meninggal pun, dia x pernah susahkan org gak.. dia x sakit pun, sehari sblum dia mnggal dia blh lg ajak tok lang aku kuar jln2, katanya nak tgk permandangan... tiba2, mlm 2, dia sakit, terus meninggal kat pangkuan tok aku... Senangnya Nenek meninggal.. Syg sentiasa syg n rindukan nenek.. Sayang Doakan nenek Aman di Akhirat sana dan ditempatkan dikalngan org2 mukmin yg soleh dan solehah... dan syg harap kita dpt berjumpa lg di akhirat sana... Amin... Al- Fatihah utk nenekku syg... :-)

2 comments:

  1. Rasa mcm nk menangis bila baca entry awak. Tapi awak beruntung kerana sempat bermanja manja dgn nenek awak. Saya menyesal sebab tak pernah rapat dgn nenek saya sampai nenek saya meninggal. Tapi yang pergi tetap pergi. Moga nenek kita ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman. AMIN! Al-fatihah~

    ReplyDelete
  2. Amin.. Yg pergi tetap pegi.. kita yang masih hidup.. kena teruskan perjuangan kat dunia ni.. Hanya Doa yang mampu kita berikan pada yang dah pergi... Al~fatihah juga utk nenek maisarah yer :-)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...