Thursday 4 August 2011

Soal jawab Sin chan dan gurunya...


Guru : Kenapa awak lambat?

Sin Chan : Kerana sebuah papan tanda.

Guru : Papan tanda mana ?

Sin Chan : Yang ada tulisan, "Sekolah di hadapan, jalan perlahan."

*-*-*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-

Guru : Sin Chan, Macam mana awak eja perkataan "BUAYA"?

Sin Chan "B-O-O-W-A-Y- A"

Guru : Bukan, Salah tu.

Sin Chan: Mungkin itu salah , tapi Cikgu tanya saya macam mana saya mengeja nya, itu lah yang saya eja !

*-*-*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-*

Guru: Apakah formula untuk air?

Sin Chan: "HIJKLMNO"!!

Guru: Apa yang awak cakap tu?

Sin Chan: Kan kelmarin Cikgu kata H to O!

*-*-*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-*

Guru: Sin Chan, Pergi ke Peta Dunia tu, cari dan tunjuk mana Amerika Utara.

Sin Chan: Di sini Cikgu, Sin Chan menunjukkan tepat kat Peta dunia yang tergantung kat hadapan kelas!

Guru: Betul. Sekarang, Kelas, Beritahu saya siapa yang jumpa Amerika Utara?

Kelas: Shin Chan Cikgu!

*-*-*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-

Guru: Sin Chan, beritahu satu perkara penting yang kita tak ada 10 tahun dahulu.

Sin Chan: Saya Cikgu!

*-*-*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-*

Guru: Bagaimana kita boleh mengelak penyakit yang di sebabkan oleh gigitan serangga?

Sin Chan: Jangan kena gigit dengan  serangga cikgu !

*-*-*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-*
Hahahaha... Macam-macam la sinchan ni... :-)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...